אילוף כלבים עם מאלף עד הבית

תהליך אילוף לחבר האהוב שלנו על ארבע מתחיל בבחירת מיקום האילוף, כאשר האפשרויות הן לרוב אילוף בסביבה הביתית או אילוף בפנסיון כלבים ייעודי. כמו לכל בחירה, גם לאילוף הכלב או הכלבה בבית יש יתרונות וחסרונות. מהם היתרונות והחסרונות של אילוף הכלב בסביבה הביתית?  

הגעתם להחלטה ואימצתם כלב או כלבה. קודם כל מזל טוב על ההחלטה המצוינת ועל האור שעתיד להיכנס לביתכם. יחד עם זאת, תהליך ההסתגלות וההיכרות בין המשפחה לכלב או הכלבה שמצטרפים אליה, אינו תמיד פשוט. לא כל הכלבים מגיעים מחונכים דיים כדי להסתגל בקלות לחיי המשפחה, ועל כן נזקקים לאילוף, כאשר יהיו מאלפים שיציעו אילוף בפנסיון ואחרים – אלוף במסגרת הסביבה הביתית. לעוד פרטים על אילוף במסגרת הבית, המשיכו לקרוא.

 

אילוף כלבים בסביבה הביתית – עקרונות

קודם כל חשוב לזכור שאין בהכרח שיטה אחת שמאפיינת את כל המאלפים המקיימים תהליכי אילוף בסביבת הבית, כך שעצם העובדה שהמאלף בוחר לעבוד עם הכלב והבעלים בסביבה הביתית לא מעידה על שיטה שבהכרח תתאים להשקפת עולמכם.

יחד עם זאת, בניגוד לאילוף במסגרת פנסיון, אילוף עד הבית כולל על פי רוב פגישה פעם או פעמיים בשבוע, הכוללות, מלבד עבודה של המאלף עם הכלב, גם הדרכה של הבעלים, שהינה חשובה לא פחות.

 

מה כולל תהליך של אילוף עם מאלף עד הבית?

תחילה, כמו עם כל איש מקצוע מטפל, צריכה להיות היכרות ורכישת אמון בין הכלב או הכלבה, ובין המאלף. מעבר לשיחה עם הבעלים שבה ישתפו במטרות שלהם בתהליך וברושם שנוצר אצלם על בעיות וקשיים שישנם בהתנהגותו של החבר על ארבע, חשוב להכיר את הכלב או הכלבה, לזהות את מוקדי העבודה ולבצע תיאום ציפיות בהתאם לגיל ולמצב של הכלב.

 

עבודה עם הבעלים במהלך האילוף

כאמור, באילוף המתרחש בסביבה הביתית, מוטלת על בעלי הכלב אחריות לא קטנה להצלחת התהליך. מאלף מקצועי ידריך את הבעלים כיצד לעבוד עם הכלב, יספק להם טיפים, שיטות וכן – גם שיעורי בית, שבלי לבצע אותם תהליך האילוף יהיה משמעותית פחות יעיל.

 

עבודה בבית ובסביבה

בהתאם לגישה של המאלף, באילוף עד הבית נעבוד גם בתוך הבית, אך גם בסביבה הקרובה, על מנת לתרגל טכניקות גם בטיולים או במפגשים עם כלבים אחרים.

 

יתרונות תהליך אילוף בסביבה הביתית

ראשית, העבודה המתמקדת גם בכלב וגם בבעלים, מבטיחה שתהיה לבעלים היכולת ליישם את הטכניקות והשיטות שהוקנו לכלב. שנית, בעבודה בסביבה הביתית יש יתרון רגשי והתנהגותי, שכן הכלב לא משנה את התנהגותו בגלל סביבה שאינו רגיל אליה.

 

חסרונות תהליך אילוף בסביבה הביתית

בניגוד לתהליך אילוף בפנסיון, שהינו מספר שבועות אינטנסיביים בתנאי פנימייה, כאשר מדובר בתהליך אילוף עד הבית, מדובר בפגישה פעם או פעמיים בשבוע, מה שעשוי להפוך את התהליך ליעיל פחות, בפרט אם הבעלים לא מתרגלים עם הכלב את השיטות בין הפגישות.

אילוף כלבים עד הבית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם