האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?

כדי לקחת משכנתא, צריכים להיות בעלי יכולת כלכלית לשלם את ההחזרים שלה. בסופו של דבר, נתינת המשכנתא לא נבחנת לפי מין או עדה, הדבר שיכריע אם אתם יכולים לקבל משכנתא מהבנק היא דווקא היכולת הכלכלית הקיימת.

 

אילו תנאים נבחנים לפני מתן משכנתא?

כאשר אדם ניגש ליטול משכנתא מהבנק, הבנק בוחן את הנתונים הכלכליים שלו. במסגרת בדיקה זו הוא יבדוק מספר נתונים מרכזיים. נציין אותם בתמציתיות כאן אך נרחיב עליהם בהמשך הכתבה:

  • וותק במקום העבודה וגובה הכנסה קבועה.
  • יכולת החזר כלכלית.
  • גובה ההון העצמי הקיים.
  • דירוג האשראי של מבקש ההלוואה.
  • גיל הלווה ומצבו המשפחתי

 

וותק במקום העבודה

אחרי הכל, כאשר מתחייבים להחזיר הלוואה כה משמעותית, הבנק רוצה לוודא שמדובר באדם המתפרנס מעבודה יציבה. אחד שלא משנה כל תקופה את מקום עבודתו ויש לו יציבות מסוימת. הבנק יבקש תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, אך בהם יהיה שיקול משמעותי לנתון הוותק.

 

יכולת החזר כלכלית

על פי נהלי בנק ישראל גובה החזר המשכנתא לא יכול להיות יותר משליש מגובה ההכנסות של הלווה. כך שאם הלווה משתכר כל חודש 12,000 ₪ לצורך הדוגמא, יש לו החזרי הלוואות ועוד הוצאות קבועות בגובה מסתכם של 2,000 ₪. הרי שגובה ההכנסה הפנויה שלו היא 10,000 ₪ וגובה ההחזר החודשי הצפוי לא יוכל לעלות על שליש מגובה ההכנסה הפנויה.

 

גובה ההון העצמי הקיים

על פי נהלי בנק ישראל, בכדי לקבל משכנתא, יש צורך להביא הון עצמי מספק. גובה ההון העצמי הנדרש הוא בהתאם לאופי העסקה: על עסקה לרכישת דירה ראשונה יהיה עליכם להביא לפחות 25% מערך הנכס הנרכש. ניתן להגדיל את ההון העצמי על ידי לקיחת הלוואה אך גם כאן חשוב לפעול בזהירות למניעת תשלום מחיר יקר על כך בהמשך.

 

דירוג האשראי של מבקש ההלוואה

לכל אדם בישראל יש דירוג אשראי משלו. נתוני האשראי נשמרים במערכת ייעודית. וכך, הנתונים הכלכליים האחרונים מהווים בסיס לדירוג המתקבל. כאשר יש למבקש ההלוואה דירוג אשראי נמוך, הבנק מבין שמדובר באדם שלא מתנהל נכון כלכלית ולכן הוא יתמחר את מחיר ההלוואה יקר או אפילו יסרב לה. ככל ודירוג האשראי שלכם יהיה טוב יותר, תוכלו לקבל ריבית טובה יותר, אם רק תדעו להתמקח עליה נכון.

 

גיל הלווה ומצבו המשפחתי

גם נתונים כמו אלו משמעותיים. ברגע שמדובר באדם המתפרנס בקושי והוא אב למשפחה ברוכת ילדים, גובה ההוצאות הקבועות יהיה גבוה יותר וכך גם הנתונים יבחנו אחרות. כאשר מדובר באדם גרוש, הוא יצטרך לשלם מזונות וגם כאן יחס הבנק יהיה חשדן. בגיל צעיר או מבוגר מידי, הבנק לא שש לאשר משכנתא וכדי לגבור על נתונים אלו, אם אתם מגלים י יש לכם בעיה אם סעיף כלשהו מהמובא כאן, פנו אל צוות משכנתא  WAYOUT לגיוס משכנתא מושלמת.

האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית עץ ומפתחות
משכנתאות
המידע שצריך לדעת על משכנתאות

מעוניינים לקחת משכנתא? רוצים להימנע מטעויות קריטיות בעת לקיחת המשכנתא? כדאי שתדעו שלקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו במהלך חייכם והיא תלווה אתכם למשך שנים ארוכות. לכן ריכזנו

קרא עוד »