חיות מחמד בצוואות – איך תדעו מי מקבל אותם

לאחרונה נחשפנו לצוואה החריגה שנכתבה על ידי מארי קירי לבתה. המדענית שזכתה פעמיים בפרס נובל במהלך חייה, הורישה לאוניברסיטה בפריז גרם של חומר רדיואקטיבי נדיר מאוד. היא התנתה את מסירת החומר בכך שבתה, אירן, תוכל לגשת אליו באופן חופשי. הבקשה החריגה הובילה אותנו לבדוק את נושא הצוואות מקרוב, כדי לבחון מקרים חריגים נפוצים ולהבין איזה מהם יתקבלו בהסכמה על ידי בית המשפט ואילו עשויים להוביל לפסילתה. הישארו כאן ותגלו איך אפשר לדעת מי צפוי לרשת את חיית המחמד של המת.

 

הקדמה – אילו חיות המחמד שיכולות להיכלל בצוואה

בעוד כמה רגעים נציג בפניכם את הדרך שתאפשר לדעת מי מקבל את בעלי החיים, רגע לפני שזה יקרה, עליכם לדעת שמדובר בכל חיית מחמד שנחשבת לחוקית לגידול בישראל, למשל:

  • כלב
  • חתול
  • חמוס
  • ארנב ועוד

נסביר שיש חיות מחמד שאסורות לגידול בישראל. מדובר למשל בזנים שיובאו מחו"ל ללא אישור והם עשויים לפגוע בחיות הבר שנמצאות בקרבת מקום, במידה ואלה יתרבו.

בעל חיית מחמד

כך תדעו מי יקבל אותם

הדרך הטובה ביותר לדעת מי יכול לקבל את חיית המחמד היא באמצעות קריאת הצוואה שנכתבה על ידי הנפטר. אם זו נערכה תוך הסתייעות מצד עורך דין צוואה ייעוץ חיפה, היא צפויה להכיל את כל נכסיו של הנפטר. למשל, הבית שלו, חסכונות ובעלי החיים שהוא גידל בביתו.

 

הצוואה אינה מכילה מידע מספק? כדאי לפנות לעורך דין מומלץ

המדריך הנוכחי עולה לרשת מתוך הבנה שלא כל הצוואות נכתבו תוך סיוע מצד גורם מוסמך כמו עורך דין. כך שאלה עשויות שלא להכיל את כל המידע המלא אודות נכסי הנפטר. במצב שכזה יש לפנות לעורך דין מומלץ שמכיר את התחום. שכן, זה יסייע לכם להתנהל מול הגורמים המשפטיים ולבחון את בקשתו של הנפטר בהקשר זה.

 

חשיבות הבחירה בעורך דין מומלץ בתחום הצוואות

סביר להניח שאתם מבינים בשלב זה שאי פירוט אודות מסירת חיות המחמד של הנפטר זה לא עניין של מה בכך. לכן, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומלץ שיש לו ניסיון בתחום הצוואות, במיוחד במקרים שבהם מדובר במסירה של בעלי חיים. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שמדובר במי שמכיר בהליך ויעשה את כל שביכולתו, כדי שהאדם הראוי ביותר יקבל את בעלי החיים של הנפטר.

 

מילים אחרונות לסיום

חיות מחמד הן חלק בלתי נפרד מצוואות של אנשים בגילאים שונים. שכן, אלה נתפסות בעיני רבים כחלק בלתי נפרד מהמשפחה. מדריך זה הציג בפניכם את התהליך שתצטרכו לעבור במידה והנפטר ישאיר אחריו בעלי חיים, מבלי לציין מי צפוי לשמור עליהם. בשלב זה נותר לכם רק לפנות לעורך דין מומלץ שיבדוק את הצוואה ויסייע לכם להגיע למסקנה הטובה ביותר.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אילוף כלבים עד הבית
בעלי חיים
אילוף כלבים עם מאלף עד הבית

תהליך אילוף לחבר האהוב שלנו על ארבע מתחיל בבחירת מיקום האילוף, כאשר האפשרויות הן לרוב אילוף בסביבה הביתית או אילוף בפנסיון כלבים ייעודי. כמו לכל בחירה, גם לאילוף הכלב או

קרא עוד »