מהי משכנתא חדשה ואיך ניתן לחסוך בהחזרים?

משכנתא חדשה היא בעצם המשכנתא הראשונה שאנו לוקחים, התהליך הראשון בחיינו בו אנחנו מתמודדים עם לקיחת המשכנתא ועם יצירת התמהיל והמסלול המתאים לנו. משכנתא חדשה היא לרוב תהליך שכדאי לעשות יחד עם יועץ משכנתאות כדי להיחשף לשלל המושגים שחשוב להכיר מקרוב, ולעשות את התהליך והמשא המתן מול הבנק במידה ויש צורך, באופן המיטבי. לפניכם קצת על מהי משכנתא חדשה ואיך ניתן לחסוך בהחזרים?

 

מה היא משכנתא חדשה?

משכנתא חדשה היא משכנתא שהלקוח לוקח בפעם הראשונה בחייו. בין אם מדובר ברכישת דירה ראשונה, שנייה או שלישית – הכוונה במשכנתא חדשה היא למשכנתא הראשונה שאנחנו לוקחים בחיינו, זו כמובן יכולה להיות גם משכנתא לעסק או משכנתא לכל מטרה, כאשר משכנתא לדירה ראשונה או שנייה היא הנפוצה שבאלה. מאחר ומדובר בתהליך המשכנתא הראשון בחיינו, מומלץ לעבור אותו יחד עם יועץ משכנתאות, וליצור לעצמכם משכנתא חדשה עם ייעוץ של וידר משכנתאות.

 

איפה ניתן לקבל הלוואת משכנתא חדשה?

משכנתא חדשה ניתנת בכל בנק אשר מעניק משכנתאות בישראל, לרוב הבנקים יש כיום מחלקה ייחודית לניהול משכנתאות. כל בנק יציע לכם הצעה מעט אחרת, וחשוב לנסות ולבדוק כמה אופציות כדי להיות בטוחים שקיבלתם את העסקה המשתלמת והמתאימה לכם. תהליך הגשת הבקשה למשכנתא כולל גם צירוף של מספר טפסים ונתונים על הדירה הנרכשת. הבקשה תעבור בחינות וועידות, ולאחר מכן תקבלו את הסירוב או האישור של הבנק לבקשת ההלוואה למשכנתא.

 

כיצד ניתן להוזיל את ההחזרים?

ייעוץ משכנתאות – ייעוץ משכנתאות היא דרך מעולה ויעילה להוזיל בעלויות המשכנתא ולהשיג לעצמכם את העסקה ותמהיל המשכנתא המשתלם ביותר. יועץ משכנתא הוא איש מקצוע הבקי בעולם המשכנתאות, מכיר אותו לעומק ופועל כדי להשיג עבורכם תחת כל ההסברים והליווי הצמוד, את העסקה הטובה ביותר שתחסוך לכם ללא ספק בריביות מיותרות ובלקיחת מסלולים שאינם משתלמים.

משא ומתן והשוואת מספר אופציות – דרך אפקטיבית במיוחד להוזלת המשכנתא וההחזרים, היא ניהול משא ומתן והשוואת כמה אופציות שונות מול הבנקים. כך למשל, נוכל לנהל כמה אופציות שונות, ללחוץ על כולן להוריד את המחירים, עד שלבסוף נזקק לעצמנו את המשכנתא המשתלמת והמיטבית.

 

מה הסיבות לסירוב בקשה למשכנתא חדשה?

בקשה לקבלת משכנתא חדשה היא בקשה בה הבנק נדרש לבחון את הנתונים הפיננסים וההוצאות שלנו, ולהבין כך האם מדובר בהלוואה שהיא סיכון גדול מדי עבורו, או הלוואה שדווקא ככל הנראה תחזיר את עצמה. כך הבנק עשוי לסרב לבקשות משכנתא במספר מקרים שונים המעלים ספק ביכולתו של הלקוח להחזיר את ההלוואה, או בטיב הדירה הנרכשת וההסדר עמה.

סירובים רבים למשכנתאות חדשות קורים לדוגמא במקרה בהם הלקוחות נחשבים למוגבלים על ידי הבנק, במקרים של בקשות מלקוחות שחזרו להם צ'קים, בקשות בהן הדירה הנרכשת אינה מוסדרת ורשומה ברישום המקרקעין של המדינה, וכדומה.

משכנתא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?
משכנתאות
האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?

כדי לקחת משכנתא, צריכים להיות בעלי יכולת כלכלית לשלם את ההחזרים שלה. בסופו של דבר, נתינת המשכנתא לא נבחנת לפי מין או עדה, הדבר שיכריע אם אתם יכולים לקבל משכנתא

קרא עוד »
בית עץ ומפתחות
משכנתאות
המידע שצריך לדעת על משכנתאות

מעוניינים לקחת משכנתא? רוצים להימנע מטעויות קריטיות בעת לקיחת המשכנתא? כדאי שתדעו שלקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו במהלך חייכם והיא תלווה אתכם למשך שנים ארוכות. לכן ריכזנו

קרא עוד »