השיטות הנפוצות להרחקת יונים – ומה באמת יעיל?

יונה יכולה להביא שלום, אבל גם המון צרות. מלבד לכלוך מבאס וכינים, יונים עלולות להפיץ גם מחלות מסוכנות. לכן, לא מעט אנשים שברו את הראש כדי למצוא דרכים להרחיק אותן מהמרחב הביתי שלנו. הבעיה היא שבעוד חלקן יעילות מאוד, חלקן הן בזבוז של זמן וכסף.

אילו טכניקות קיימות היום בשוק, ועל מה כדאי לשים לב כשמחפשים את הדרך המוצלחת ביותר להיפטר מהציפור? כל התשובות פה.

 

היונה אז ועכשיו

היונה היא אחת הציפורים הנפוצות ביותר בארץ ישראל. מבין שלושת המינים אשר באזורינו, כולכם כנראה מכירים את יונת הסלע האפרפרה והשכיחה. וכמה שהיא חמודה, כך היא מעצבנת. לשלשת יונים מלכלכת, אך גם עשויה להעביר איתה מחלות כמו סלמונלה, קדחת מערב הנילוס ואפילו דלקת קרום המוח.

בעבר, מרחיקי יונים היו נוקטים בדרכים אלימות שהיו לא רק אכזריות אלא גם לא מועילות משום שמחקרים הראו שהמתת יונים רק תגביר את קצב ההתרבות שלהן. לכן היום, אנשי מקצוע כמו צוות ג'י  משתמשים בשיטות מתוחכמות ופרודוקטיביות יותר.

 

בלי קינים ובלי כינים

אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר היא מתיחת רשת שמונעת מהיונים להיכנס למקומות המסתור האהובים עליהן, כמו פיר מעלית, מסתור כביסה או פתחי אוורור. ישנם כמה סוגים של רשתות כאלו בשוק. הזולה ביותר היא רשת הדייגים השקופה. מדובר בפתרון אסטתי שלא מפריע לנוף, אך גם כשזה שאיננו עמיד לאורך זמן. ישנה גם רשת פלסטיק, שגם מסתירה את הנוף וגם די מכוערת.

הפתרון המומלץ על ידי בעלי מקצוע היא רשת מחומר פוליאתילן. זוהי רשת חזקה ועמידה ביותר, אפילו נגד קרינת UV! את הרשת מותחים בחוזקה ותולים בעזרת לולאות מיוחדות. אם הרשת לא תהיה מתוחה דיה, היונים עלולות להיכלא בה ולמות מוות אכזרי.

לפני שמותחים רשת כזאת חשוב לבדוק שלא נמצאים כבר קינים באזור הנחסם, וכדאי גם לרסס מכינים ומזיקים אחרים. והכי חשוב: משום שהתלייה נעשית לרוב באזורים שקשה להגיע אליהם, חלקם אף דורשים שימוש בסנפלינג – חובה להזמין אנשי מקצוע בלבד!

 

על חודו של קוץ

דרך נוספת להרחיק יונים היא בעזרת קוצים או דוקרנים. את חברינו המחודדים נניח על משטחים בהן היונים אוהבות לשרוץ, ומהר מאוד הן יבינו שמדובר ברעיון רע מאוד. גם כאן קיימים בשוק כמה סוגים. דוקרן הפלסטיק זול מאוד וניתן להתקין אותו בעצמינו. יתרון נוסף הוא שניתן להשתמש בו גם על אזורים קטנים מאוד.

אך משום שאינו עמיד במיוחד, השחיקה שלו גבוהה והוא גם מסוגל להרתיע רק מספר מצומצם של יונים. דוקרני המתכת עדיפים על אנשי מקצוע. הם עשויים מנירוסטה ופונים לכיוונים מנוגדים, כדי לא לאפשר לציפור שום נקודת נחיתה. אולי תשאירו לה ענף קטן של זית ליד הדוקרן, שתנדוד הלאה עם איחולים משמחים.

הסרת יונים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עדשות מולטיפוקל
כללי
ממה עשויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל נחשבות לעדשות מיוחדות שמקלות על חייהם של אנשים רבים. עובדה זו ידועה למרבית האנשים באוכלוסייה, אך מעטים מהם יודעים ממה אותן עדשות עשויות. יצאנו לפגוש את מי שמכירים

קרא עוד »
מה זה טלפתיה?

יכול להיות שנתקלתם במושג טלפתיה בסדרות, ספרים וכדומה, אך מדובר בתחום שמפותח גם במציאות שלנו – אבל בדרך קצת אחרת. אם בסרטים מדובר בכוח-על שיש לגיבורים שונים שמצליחים לקרוא מחשבות

קרא עוד »
מחיקת חובות
כללי
איך אפשר לצאת מחובות?

רבים הם האנשים שמגלים שהם צוברים חובות חונקים. מדובר בסיטואציה שמצריכה מהם לעצור רגע את שגרת היום – יום ולהחליט שהגיע הזמן לצאת מהחובות. הבעיה היא שלא כולם יודעים מאיפה

קרא עוד »