מה זה מימוש זכויות רפואיות ומי זכאי לקבל אישור פטור ממס הכנסה?

יש כל כך הרבה זכויות והטבות שניתנות לאנשים שמתמודדים עם כל מיני מצבים וקשיים רפואיים בכל מיני היקפים וצורות. אנשים רבים אינם מודעים למה שהחוק עצמו מספק להם, אלו זכויות, דבר בסיסי וחשוב מאוד שניתן לכל אזרח במדינה. גם פטור ממס הכנסה נכנס לקטגוריה הזאת, ולפני שאתם מתייאשים, בואו ותבינו עבור מי בדיוק זה יכול להיות רלוונטי, והאם גם יש זכויות לא שלא מומשו, ואולי תגלו שגם לכם מגיע פטור מתשלומי מס הכנסה.

 

מימוש זכויות רפואיות

ניתן לראות המוני אנשים בכל מיני סיטואציות קשות בחיי שלהם, שאינם יודעים לדרוש ולוודא שהם מקבלים את מה שמגיע להם. פה נכנס לסיפור, מימוש זכויות רפואיות, אלו הן כל הזכויות שמגיעות לאנשים שמתמודדים עם קשיים רפואיים שונים ובהתאמה מגיע להם לקבל מהמדינה הטבות רבות, כמו אישור פטור ממס הכנסה, קצבאות למיניהן ועוד הרבה.

 

הגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה

את הפטור ניתן לקבל עקב פציעות או מחלות, ובעקרון מצבים בריאותיים פיזיים מורכבים שמביאים את האדם לקשיי תפקוד והתנהלות באורח חייהם. הגשת הבקשה היא תהליך שלם בתוכו תצטרכו לאסוף את כל החומרים הרלוונטיים ולהגיש אותם בצורה מסודרת, ולאחר מכן תוכלו להציג את המקרה שלכם ולקבל אחוזי נכות שיקבעו את הזכאות שלכם.

 

תנאים לקבלת הפטור ממס הכנסה

בכדי להיות זכאי לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, עליכם לקבל שיעור בין תשעים אחוזי נכות למאה אחוזי נכות למעל ממאה שמונים וארבע ימים. בנוסף, האדם שמבקש לקבל את הפטור, צריך לעמוד בכך שהכנסתו לא תעלה על שש מאות אלף ושמונה שקלים לשנה. עמידה בתנאים האלו היא זאת שמאפשרת להגיד את הבקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה.

 

קביעת אחוזי הנכות

בכדי לקבל את הפטור ולממש את הזכויות הרפואיות שלכם, תעמדו בפני הוועדה הרפואית ולהציג את המקרה שלכם. בפני הוועדה תציגו את כל המסמכים שמפרטים את מצבכם הרפואי במלואו, ולאחר הצגת המקרה בפירוט ויסודיות, הוועדה תדון ותחליט על אחוזי הנכות שמגיעים לכם, אחוזי הנכות השונים מקנים את ההטבות השונות שאתם זכאים להן.

 

מקרים חריגים

ישנם מקרים רפואיים בהם תקבלו תשעים או מאה אחוזי נכות באופן אוטומטי ללא התהליך כולו עם בחינת המקרה שלכם מול הוועדה הרפואית. לדוגמא, במחלות קשות כמו סרטן או מחלות קשות אחרות שאין להן מרפא ופוגעות בחייו של האדם באופן כה מהותי, ניתן לקבל תשעים אחוזי נכות בצורה ישירה, ובזאת להפוך לזכאים להטבות כמו הפטור ממס הכנסה.

 

החזר רטרואקטיבי

בנוסף לקבלת הפטור לתקופה העכשווית, ניתן גם לקבל פטור באופן רטרואקטיבי, הכוונה להחזר על המס ששילמתם בשנים בהם הייתם אמורים לקבל את אחוזי הנכות הגבוהים שמזכים בפטור ממס הכנסה.

 

תעזרו במי שאפשר

מדובר בתהליך מורכב עם הרבה בירוקרטיה, הדבר המומלץ לעשות זה להיעזר באנשים מקצועיים שיעזרו להם בתהליך על מנת שתוכלו לעשות הכל בצורה המסודרת והטובה ביותר שתוכלו.

חוקרים מאמרים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית השקעות
פיננסים
כיצד בוחרים בית השקעות?

רובנו מחזיקים לפחות במכשיר השקעה אחד – קופת גמל, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה או גמל להשקעה. מוצרים אלה מנוהלים על ידי בית השקעות. בית השקעות הוא מוסד כספי

קרא עוד »
מס הכנסה
פיננסים
דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר חלק עיקרי מהתנהלות זו כרוך בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. במאמר

קרא עוד »