ייעוץ משכנתאות – מה כדאי לבדוק לפני שלוקחים משכנתא?

תהליך רכישת בית או דירה, בין אם עבור השקעה או עבור מגורים, אינו תהליך פשוט עבור אף אחד. גם במידה וזו אינה הדירה הראשונה שאתם קונים, עדיין מדובר בתהליך מעייף ומתיש ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בדירה הראשונה שאתם רוכשים. במקרה כזה, יש דברים רבים שכדאי לדעת על התהליך כולו, וספציפית בנושא לקיחת המשכנתא. הנה מספר דברים שחשוב לבדוק לפני שלוקחים משכנתא.

 

ראשית, החליטו אם אתם מעוניינים ביועץ משכנתאות

במידה וזו הפעם הראשונה שאתם רוכשים נכס כלשהו, בית, דירה או שטח ריק, התהליך עלול להיראות מאיים ומסובך. לכן, אם ברצונכם להרגיע את החששות ולוודא שאתם יודעים מה לעשות, ניתן לרכוש את שירותיו של יועץ משכנתא שיסייע לכם לאורך כל תהליך לקיחת המשכנתא. ייעוץ משכנתא אינו חובה כאשר לוקחים משכנתא, אך זו בחירה שעלולה להשתלם בטווח הארוך, שכן יועץ מיומן יכול לעזור לכם לחסוך בשלבים שונים של התהליך. במידה והחלטתם שאינכם מעוניינים ביועץ, או שאתם עוד מתלבטים, בהמשך מספר עצות שחשוב לדעת בכל מקרה לפני לקיחת המשכנתא.

 

שנית, בדקו זכאותכם ל"מחיר למשתכן"

"מחיר למשתכן", עבור אלו שלא שמעו או ששמעו את צירוף המילים בעבר אך לא ידעו מה משמעותן, הינה תוכנית ממשלתית שמטרתה לסייע, ככל האפשר, לזוגות צעירים אשר מחפשים לקנות דירה. תוכנית זו נהגתה ויושמה בעקבות מחירי הנדל"ן הגבוהים, שבשנים האחרונות לא מפסיקים לטפס. על מנת להשתתף בתוכנית "מחיר למשתכן" ולזכות בהנחה משמעותית בעת רכישת דירה, יש לעמוד במספר קריטריונים שונים אותם קבע משרד האוצר. לכן, לפני לקיחת משכנתא, מומלץ לבדוק האם אתם זכאים להיות חלק מתוכנית "מחיר למשתכן".

 

כעת, למדו מעט על עולם המשכנתאות

לפני שניגשים לבנק ולוקחים משכנתא, חשוב ללמוד מעט על נושא המשכנתא. מכיוון שזו הלוואה של סכום כסף משמעותי, כדאי ללמוד את הנושא לעומק לפני שנחפזים לקבל החלטות נמהרות. בין הדברים שכדאי ללמוד על משכנתא, לדוגמה, הינה העובדה שניתן לקבל משכנתא רק עד שלושה רבעים מערך הדירה. זאת על מנת למנוע מקרה שבו אנשים ייקחו הלוואה גדולה מדי, אותה הם לא יוכלו להחזיר. פרט נוסף שכדאי לדעת הוא שכל משכנתא מורכבת מתמהיל הלוואות שונה.

 

רגע, מה זה תמהיל משכנתא?

מכיוון שמשכנתא הינה הלוואה על סכום כסף גדול, היא מורכבת ממספר הלוואות קטנות יותר, אשר יחדיו מרכיבות את המשכנתא כולה. כאשר בוחרים תמהיל משכנתא, מומלץ לשים דגש על אחוזי הריביות השונים של כל הלוואה. שימו לב שלפי החוק, לפחות שליש מן המשכנתא צריכה להיות בריבית קבועה.

 

סיכום

במידה ואתם עומדים לקחת משכנתא, שקלו לשכור את שירותיו במידה ואתם מרגישים אובדי עצות בעולם ההלוואות והבנקים ואל תשכחו לבדוק את זכאותכם ל"מחיר למשתכן".

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?
משכנתאות
האם כל אחד יכול לקחת משכנתא?

כדי לקחת משכנתא, צריכים להיות בעלי יכולת כלכלית לשלם את ההחזרים שלה. בסופו של דבר, נתינת המשכנתא לא נבחנת לפי מין או עדה, הדבר שיכריע אם אתם יכולים לקבל משכנתא

קרא עוד »
בית עץ ומפתחות
משכנתאות
המידע שצריך לדעת על משכנתאות

מעוניינים לקחת משכנתא? רוצים להימנע מטעויות קריטיות בעת לקיחת המשכנתא? כדאי שתדעו שלקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו במהלך חייכם והיא תלווה אתכם למשך שנים ארוכות. לכן ריכזנו

קרא עוד »