מה עושה דוב חום כשהוא חושב שאיש לא מסתכל?

מיזם לשימור חיי הבר באזור טרנסילבניה ברומניה הניב באחרונה כמה סרטי וידאו מרנינים, ובהם נראים דובים מגרדים את גבם בעוז ובעונג על גזעי עצים, צמד דובים מתקוטט וגם אמא דובה בלוויית גוריה. המיזם, Transylvanian Wildlife Project, נועד לאסוף מידע על החי והצומח באחד מאחרוני בתי הגידול הטבעיים הגדולים באירופה. בין היתר, עוקבים משתתפי המיזם אחר חיות הבר באמצעות מצלמות נסתרות הפזורות ביערות בהרי הקרפטים המזרחיים. החוקרים מזינים כל תצפית למסד נתונים – מציינים היכן היא אירעה וכן סימני זיהוי ייחודיים של החיה שנצפתה.

דוב חום מתגרד במרץ:

אמא דובה והגורים:

דובים מתקוטטים:

בחודשים האחרונים הצליחו אנשי המיזם לצלם לא מעט דובים בפעולה, והסרטונים שהם העלו לערוץ היוטיוב שלהם, נותנים הצצה לחיי היומיום של הטורפים הענקיים. מלבד הדובים, צולמו גם שונר, גיריות, צבי, חזיר בר ועוד. בכל הסרטונים אפשר לצפות בערוץ היוטיוב של הפרויקט הטרנסילבני.

הדובים שחיים בקרפטים שייכים לזן דוב חום אירואסייתי (Ursus arctos arctos). הדוב החום הוא מין הדוב השכיח ביותר בעולם; בעבר נפוצו הדובים החומים בצפון אמריקה, באירופה, בצפון אסיה ואפילו בצפון אפריקה. כיום מונים ברחבי העולם יותר מ-200 אלף פרטים, והאוכלוסייה הגדולה ביותר – למעלה ממאה אלף דובים – מצויה ברוסיה. מעריכים כי בקרפטים נותרו כ-5,000 דובים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עדשות מולטיפוקל
כללי
ממה עשויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל נחשבות לעדשות מיוחדות שמקלות על חייהם של אנשים רבים. עובדה זו ידועה למרבית האנשים באוכלוסייה, אך מעטים מהם יודעים ממה אותן עדשות עשויות. יצאנו לפגוש את מי שמכירים

קרא עוד »
מה זה טלפתיה?

יכול להיות שנתקלתם במושג טלפתיה בסדרות, ספרים וכדומה, אך מדובר בתחום שמפותח גם במציאות שלנו – אבל בדרך קצת אחרת. אם בסרטים מדובר בכוח-על שיש לגיבורים שונים שמצליחים לקרוא מחשבות

קרא עוד »