מחיקת חובות בהוצאה לפועל – תנאים

מאות אלפי ישראלים נמצאים במעמד בו מעל ראשם נמצאים תיקים בהוצאה לפועל. הסיבות לכך הינם מגוונות אך מירב מקורותיהם של תיקים אלו הם בחובות כלפי הבנקים. תיקון מס' 47 לחוק הוצאה לפועל מגדיר את התנאים לקבלת הפטר (מחיקת חובות) עבור נישום. הוראה זו ניתנה בתאריך 06.09.2015 והינה בתוקף עד לתאריך 06.09.2018. בהתאם להוראות החוק ועל מנת להיות זכאי לקבל צו ההפטר, על הנישום לעמוד באופן מלא בתנאים מצטברים אלו (סעיף מס' 69 י' 3 (א)):

התנאים

 

  • סך חובותיו של החייב, הן בהוצאה לפועל והן מחוץ להוצאה לפועל ולרבות חובות שאינם ברי-הפטר, אינו עולה על סך של 800,000 ש"ח.

 

 

  • החייב עמד בצו התשלומים שניתן לו לפי סעיף 69(ז), בשלוש השנים שקדמו להגשת בקשת ההפטר.

 

  • לא עומדת אל מול החייב בקשה לפשיטת רגל, וכן לא מתנהל נגדו הליך בנושא האמור. בנוסף לכך, נידרש כי בתקופה של 5 שנים הקודמת לבקשת ההפטר, לא עומד מול הנישום צו כינוס.

תנאים

התיקון לחוק

בעוד תנאים אלו הם מצטברים, בסעיף מס' 69 י' 3 (ב) נקבע כי גם באם הנישום לא עמד בתשלומים הנדרשים (לפי סעיף 69 ז), במידה ורשם הוצאה לפועל אכן השתכנע כי הסיבה לכך הינה הרעה משמעותית במצבו הכלכלי – כן ניתן יהיה להעניק צו הפטר.

מטרתו של תיקון זה הוא להקל על מחיקת חובות עם חייבים בעלי אמצעים מוגבלים, אשר חובותיהם אינם גבוהים. התיקון מאפשר לחייבים אשר עומדים בתשלומים באופן יציב במשך מספר שנים – תגמול בדמות קבלת ההפטר המיוחל ויציאה לדרך חיים חדשה ונטולת עכבות כלכליות.

חשוב להדגיש כי התיקון האמור עתיד לפוג בעוד כחודשיים (נכון לכתיבת שורות אלו), ועל כן ובאם אתם עומדים במסגרת התנאים אשר פורטו במאמר זה, יש להזדרז ולהגיש את בקשת ההפטר על מנת להתחיל בהליך מחיקת החובות. בעוד ניתן לקוות כי תקנה זו תוארך מעבר לתאריך ה-06.09.2018, אין לדעת זאת בוודאות.

 

 

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עדשות מולטיפוקל
כללי
ממה עשויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל נחשבות לעדשות מיוחדות שמקלות על חייהם של אנשים רבים. עובדה זו ידועה למרבית האנשים באוכלוסייה, אך מעטים מהם יודעים ממה אותן עדשות עשויות. יצאנו לפגוש את מי שמכירים

קרא עוד »
מה זה טלפתיה?

יכול להיות שנתקלתם במושג טלפתיה בסדרות, ספרים וכדומה, אך מדובר בתחום שמפותח גם במציאות שלנו – אבל בדרך קצת אחרת. אם בסרטים מדובר בכוח-על שיש לגיבורים שונים שמצליחים לקרוא מחשבות

קרא עוד »