ממה נגרמת דלקת בגיד אכילס

רגע לפני שנסביר ממה נגרמת הדלקת, חשוב לנו לתת לכם רקע אודות הגידים.

 

מה הם גידים?

גידים הם האחראיים לחבר בין השרירים לבין העצמות שבגוף, הם אלו שמסייעים ליצור תנועה. יש להם תפקיד חשוב. אולי שמעתם עליהם פעם כ"רקמות רכות".
כאשר יש פגיעה בגידים, בא לידי ביטוי לעיתים קרובות שיבוש באופן התנועה של הגוף. כלומר, אנחנו נמצא את עצמנו צולעים לרוב בעקבות קושי לדרוך על כף הרגל.

 

זו דלקת של ספורטאים? ממה נגרמת הדלקת?

יש מי שסוברים שדלקת בגיד אכילס נגרמת אך ורק לספורטאים. מדובר בטעות נפוצה. הדלקת בגיד עשויה להופיע בעקבות מצב שבו העמסנו יותר מידי על הרגליים. אצל ספורטאים הדבר יכול לבוא לידי ביטוי גם בעקבות עומס וגם בעקבות אימונים מרובים בהם נעשתה חזרתיות על תנועה מסוימת.
במצב של דלקת, אתם עלולים לראות נפיחות מקומית במקום הדלקת ולחוש כאב. לעיתים מתלווה לכך גם אדמומיות ותחושה של רגישות באותו אזור.

 

ישנן שתי אפשרויות של פציעה שגורמות לדלקת בגיד אכילס והן:

פציעה ממצב מתמשך

הכוונה למצב שבו נעשה נזק כלשהו לגיד באמצעות פעילות שחוזרת על עצמה (כפי שנכתב קודם לכן). למשל, בעת משחק כדורגל, בגלישת סקי וריצה. לפי דיווחים של אורתופדים רבים, אנשים שרצים באופן יום-יומי נוטים להיפצע יותר כך שבסופו של דבר הם סובלים מדלקת בגיד אכילס.

 

פציעה אקוטית

בשונה מהפציעה הקודמת, הפעם הכוונה לפציעה שקורית באופן חד פעמי. כאשר למשל נוצר מאמץ רב על הגיד. זוהי פציעה שאינה משויכת לספורטאים, היא יכולה לקרות לאלו שמבצעים פעילות גופנית אחד בתדירות נמוכה.

 

כואב לי מאוד בעקב, יכול להיות שאני סובל מדלקת בגיד אכילס?

כדי לענות על השאלה הזו, כדאי לבדוק קודם כל אם יש בליטה באזור הגיד (זה קורה לעיתים קרובות במצב שבו יש דלקת בגיד אכילס, זה מתרחש בעקבות התרחבות של הגיד שנוצרת לאחר הפציעה).
אם אתה לא בטוח, אנו ממליצים לבדוק האם אתה חש כאב במהלך דריכה על העקב? האם אתה חש כאב בעת דריכה על קצות האצבעות?
כדאי גם לבדוק האם המקום נפוח, אם יש אדמומיות.

 

כנראה שאני סובל מהדלקת, מה עליי לעשות?

קודם כל, הכי חשוב –להפחית עומס מהרגליים.
אם אתה חושב שאתה יודע מהי הסיבה להתפתחות הדלקת, תמנע מלקיים אותה (למשל- אל תצטרף למשחק כדורגל בשבת עם החבר'ה עד שתרגיש יותר טוב. נכון, מדובר במצב מבאס, אבל כרגע אתה צריך לשמור על הרגליים שלך).

אנו ממליצים לתאם תור לאורתופד בהקדם האפשרי ולבדוק מולו האם כדאי לפנות לקבלת טיפול פיזיותרפיה. ייתכן שכדאי גם לברר לגבי התאמה של מדרסים אורתופדיים.
אם תופנה להתאמת מדרסים, כדאי שתגלוש לאתר הבא לקריאת מידע בנושא:

https://insole-midrasim.co.il

rdk

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם