מתי תצטרכו שירות של איסוף מידע רפואי?

לכל מטופל ישנה הזכות לקבלת מידע מהרשומה הרפואית, כאשר את הבקשה לקבלת המידע יכול להגיש המטופל או מיופה כוח מטעמו. בכדי לקבל חומר רפואי, על המטופל לפנות לגוף או למוסד רפואי שבו נמצא המידע לו הוא זקוק. בין המוסדות הרפואיים שאליהם ניתן לפנות כדי לקבל מידע רפואי נכללים: קופות חולים, בתי חולים וכיו"ב.

 

פניה לקבלת מידע רפואי

יתכנו מצבים בהם אדם יבקש לקבל מידע רפואי אודותיו, כגון: מידע בנוגע לבדיקות שביצע, מידע רפואי בנוגע לאשפוז שעבר ועוד, עבור מטרות שונות. שימוש נפוץ במידע רפואי יכול להיות למטרת הליך משפטי מסוים, תביעה וכיו"ב.

 

מתי כדאי לפנות לשירות איסוף מידע רפואי?

ככלל, אדם יכול להגיש פנייה לקבלת מידע רפואי באופן עצמאי, אך הוא יכול להיעזר בשירות של איסוף מידע רפואי, הניתן ע"י חברות העוסקות בכך. מעבר לכך, אם אדם נמצא בהליך משפטי מסוים והוא זקוק לקבלת מידע רפואי אודותיו באופן מהיר, במצב כזה, כדאי שייעזר בשירות איסוף המידע ע"י חברה מקצועית, שיכולה לאתר עבורו את החומר הנדרש באופן המהיר והאפקטיבי ביותר.

 

איסוף מידע רפואי עבור עורכי דין

עורכי דין רבים נצרכים להשתמש בשירותי איסוף תיעוד רפואי לצרכים משפטיים. במצבים אלה, שירות מקצועי של איסוף מידע רפואי יכול לחסוך זמן ומאמצים רבים באיסוף אחר המסמכים והחומר הרלוונטי ולזרז תהליכים, כגון: תביעת רשלנות רפואית ועוד. למידע נוסף, ניתן לפנות לאתר www.forum-md.co.il.

 

מידע רפואי אודות מטופל שאיבד את ההכרה

במצב בו אדם איבד מאושפז או שאיבד את ההכרה, ולפני כן הוא מינה מיופה כוח, האפוטרופוס מטעמו יוכל לקבל מישע רפואי אודותיו. אולם, אם לא מינה הוא מיופה כוח, בטרם התאשפז, רק גורם מסמך מטעם בית החולים בו הוא מתאשפז, יוכל להחליט אם למסור מידע רפואי אודות המטופל.

 

מה כולל שירות של איסוף מידע רפואי?

לרוב, שירות איסוף של מידע רפואי מתמקד בכמה גורמים וביניהם:

  1. איסוף מידע רפואי מקופות חולים, מכונים רפואיים שונים או מבתי חולים.
  2. איסוף מידע רפואי מהביטוח הלאומי.
  3. איסוף מידע רפואי מגורמים פסיכיאטריים, פסיכולוגים ו/או סיעודיים.
  4. איסוף מידע רפואי ממוסדות גריאטריים.
  5. איסוף מידע רפואי ממוסדות שיקומיים.
  6. איסוף מידע רפואי מהמשטרה, מהצבא וממוסדות ביטחון.

 

לסיכום

איסוף מידע רפואי יכול להתבצע באופן עצמאי ע"י אדם המבקש לקבל תיעוד ו/או חומר רפואי מסוים, הנוגעים למצבו. אולם, שירות של איסוף מידע רפואי ע"י חברות מקצועיות עשוי לייעל את הפעולה ולסייע עבור אדם שלא יכול להשיג את המידע הרפואי שלו בעצמו או שמתקשה לעשות זאת. שירות איסוף מידע רפואי ע"י חברה מקצועית עשוי לקדם תהליכים משפטיים חשובים ואף לתרום להצלחתם ובפרט, להצלחת של תביעות שדורשות תיעוד רפואי כהוכחה בבית משפט. למידע נוסף, בדקו באתר של פורום רופאים.

מסמכים על שולחן, עם עט ומחשבון שחור
מסמכים על שולחן, עם עט ומחשבון שחור

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
וטרינר עצמאי
עריכת דין
וטרינר עצמאי? ככה תשלם פחות מס הכנסה!

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער שחל בקבוצות פייסבוק ופורומים של ווטרינרים עצמאיים. אלה מתלוננים על תשלומי מס הכנסה גבוהים ששולמו לאחרונה לרשות המיסים. החלטנו שלא להישאר אדישים לעניין ויצאנו

קרא עוד »
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים
עריכת דין
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים

פגיעות הן תופעה מצערת, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם מדי שנה. פגיעות יכולות להתרחש במסגרות שונות ויש להן מגוון של גורמים. חשוב להכיר את הגורמים השונים לפגיעה, להבין לאיזה

קרא עוד »
מקרים של סחיטה מינית
עריכת דין
מה לעשות במקרי סחיטה מינית?

סחיטה מינית היא צורה מחרידה ונפוצה יותר ויותר של ניצול שעלולה להיות בעלת השלכות קשות על קורבנותיה. עם עליית הטכנולוגיה והשימוש הנרחב במדיה החברתית, העבריינים מצאו דרכים חדשות לתמרן ולנצל

קרא עוד »