מיתוג עסקי בדיגיטל – השינויים בעקבות התקופה האחרונה

רושם ראשוני חזק הוא רושם שיתלווה אליכם הרבה זמן קדימה. מיתוג נכון יוצר רושם ראשוני חיובי. חברות רבות כיום  מחפשות אחר מיתוג נכון והיכולת להגיע לכמה שיותר לקוחות, זאת בעזרת שיווק מקצועי ונכון. עידן האינטרנט המתקדם מאפשר לנו לעשות זאת בקלות רבה, אם נעקוב אחרי מה שאפשר ללמוד מהשוק ונפיק את המיטב.

 

עידן פוסט- קורונה

עידן האינטרנט, בייחוד לאחר תקופת הקורונה, פורח יותר מאי פעם. אפשר לומר ש'אם אתה לא שם אתה לא קיים' וכן, להיות בדפי האינטרנט בלי מיתוג נכון ושיווק נכון שווה ערך ללא להיות שם. אם יש לכם דף אינטרנט, או עמוד ברשת החברתית שאתם לא מצליחים להרים מעלה, לא יגיעו אליכם לקוחות ואנשים דרכו, כך שערכו אובד. המיתוג העסקי, כולל פעולות שוטפות ותחזוק שוטף כמו שינוי של תמונות, מוניטיזציה, מעקב אחרי הקהל הנרכש וכיוון מחדש לקהלי יעד נוספים.

 

השינוי היום-יומי

מי שיחל בתהליך מיתוג עסקי ושיווק, יראה עם הזמן כי מדובר בעבודה עקבית שדורשת תשומת לב מתמשכת. לא מדובר בקניית לוגו והבטחה של הצלחה, אלא במעקב אחרי מי נכנס לעמודים שלכם, מי הוא הלקוח שרוכש מכם המון, מי הם האנשים שמתעניינים במוצר ואיך להגיע לעוד אנשים בתחום, לדוגמא: אימהות, שחקני כדורגל, אוהבי אופנה וכו'.

זאת כיוון שלעתים, הקהל אליו כיוונתם הוא לא בהכרח זה שיהווה הקהל המרכזי עבור העסק ולכן, נדרשת מוניטיזציה תקופתית שבוחנת ומחשבת מסלול מחדש במקומות בהם תפרסמו עצמכם וכמו כן, באופן שבו תפרסמו את עצמכם. אולי מדובר בסרטונים? בתמונות? הצגה של המוצר עם דמויות מפתח או סלבריטיז? וכדומה.

 

באילו שינויים ניתן לחוש

כמות ההזמנות דרך האינטרנט הפכה להיות מסיבית ועצומה. נתונים סטטיסטיים מציגים עלייה של 70% בהזמנות האינטרנט בשנתיים האחרונות ברחבי העולם, ישראל אגב, נמצאה במקום ה-9 בעולם בכמות הזמנות באינטרנט בשנת 2021. רשתות המדיה החברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר הפכו גם הן לנתיב מרכזי, שמאפשר לכם רכישה של לקוחות חדשים.

זאת, עקב העובדה שאין אדם בעולם כיום שלא נמצא ברשת חברתית אחת לפחות. אם כן, מדובר בפלטפורמה שניתן לנצל לטובתכם ולהשתמש בה כנתיב שיאפשר לכם הגעה מהירה אל בית הלקוח, במידה וייעשה בה שימוש נכון.

 

תחום הלוגו והאסתטיקה

הגדילה העצומה של הרשתות החברתיות הובילה לצורך נוסף והוא חיזוק האסתטיקה שלכם. עמוד אינסטגרם למשל, שאין לו מראה אחיד ועקבי, לא ימשוך את עין הלקוח ויספק את השיווק אחריו אתם מחפשים. אסתטיקה קיבלה ערך חשוב ומרכזי בשנים האחרונות כאשר אדם בעל אסתטיקה, מקושר לערכים נוספים כמו עקביות, יכולת עיצובית, ותכונות הימשכות.

על מנת להדגים זאת ניקח שני דפי אינסטגרם שונים, לאחד יהיו צבעים רבים ותמונות יפות ולשני פלטת צבעים אחידה שמכילה עד שלושה צבעים עקביים, כאשר כל התמונות בעמוד הן תחת אותם הצבעים, הלקוח ייבחר בעמוד האסתטי.

מיתוג עסקי עוסק בעיקר ביצירת רושם ראשוני חזק ללקוח, משיכה ולכידה של לקוחות כאשר ברור כבר מהרגע הראשון מה אתם נותנים ללקוח – הן מבחינת המוצר והן מבחינת ערכי החברה.

עסקים דיגיטליים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אולי יעניין אותך גם