הטרדה מינית באינטרנט – ההגדרה, ולמי ניתן לפנות לעזרה?

האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, זו הדרך שבה אנו מקבלים כל מידע בסיסי, וכמובן הדרך בה אנו מתקשרים כיום. על כן, בשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים של הטרדות מיניות ברחבי האינטרנט, גם ברשתות החברתיות וגם באתרי היכרויות כאלה ואחרים. כיצד מתמודדים עם מקרה של הטרדה מינית באינטרנט? כל התשובות כאן במאמר.

בשנים האחרונות אנו נחשפים להמון מקרים של הטרדות מיניות דרך האינטרנט. הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה ואלימה שאינה מקובלת בחברה, מכיוון שמדובר בפגיעה מינית באדם שאינו מעוניין בה.

בנוסף, אנו נחשפים למקרים רבים בהם מופצות תמונות וסרטונים ללא הסכמה של קורבנות רבים, תוך התמקדות במיניותם, דרך הרשתות החברתיות, באתרים שונים ודרך אפילקציות תקשורת כאלו ואחרות. הפצת תמונות מיניות ללא הסכמת המצולם נחשבת לעבירה פלילית חמורה והטרדה מינית, שדינה עלול להיות שנות מאסר בפועל.

 

הטרדה מינית באינטרנט והפצת תמונות מיניות

בעבר הלא כל כך רחוק, הטרדות מיניות קרו במפגשים פנים אל פנים בלבד, אך כיום, הטרדות מיניות הפכו להיות מנת חלקה של רשת האינטרנט באופן מובהק – יתרה מכך, האינטרנט יצר דרכים רבות לבצע הטרדה מינית ולהיפגע כתוצאה מהטרדה מינית.

מעבר להטרדות מיניות בין אדם אחד לרעהו בשיחה מכוונת, קיימת תופעה מטרידה אף יותר, בה האקרים פורצים למכשירי טלפון של נשים ועושים שימוש בתמונות שנמצאות על מכשיר הטלפון, לרבות תמונות המתמקדות במיניותן באופן מובהק, ומפרסמים את אותן התמונות במגוון פלטפורמות שונות, כמובן ללא הסכמתה של המצולמת.

למעשה, מקרה כזה נחשב לסחיטה באיומים – ודינו של אדם הנאשם בכך חמור אף יותר.

 

הפצת תמונות ללא הסכמה

בשנים עברו, הפצת תמונות ללא הסכמה לא נחשבה להטרדה מינית, אך כיום זוהי עבירה פלילית והטרדה מינית לכל דבר ועניין, שדינה עלול להוביל לשנות מאסר בפועל.

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה מכיוון שהיא פוגעת בזכויות אדם בסיסיות ביותר – היא פוגעת בכבודו של האדם, היא פוגעת בזכותו לפרטיות, לשוויון ולחירות – ולכן אדם הנאשם בעבירה זו עלול להתמודד עם תוצאות משפטיות קשות מאוד.

 

ייעוץ משפטי להטרדות מיניות

אם נפלתם קורבן להטרדה מינית באינטרנט, אנו ממליצים להיוועץ ולקבל הדרכה משפטית מעורך דין אשר מתמחה במקרים של הטרדות מיניות, אשר מנוסה בתחומו מספר שנים – וזאת על מנת לקבל את הייעוץ המשפטי וההדרכה בתהליך המורכב העומד בפניכם, שאינו ממש מאפשר התמודדות עצמאית לחלוטין.

בנוסף, במקרה בו ניתן, מומלץ לתעד את ההטרדה המינית בצילום מסך וכמה שיותר בסמוך למועד בו התבצעה ההטרדה המינית, מכיוון שהדבר יכול לסייע לכם למצות עם הפוגע את הדין ולהשתמש בצילום המסך כראייה בבית המשפט. לפרטים נוספים אודות עו״ד להטרדות מיניות היכנסו ל – www.dw-law.co.il.

בחורה מרכינה ראש לאחר שעברה הטרדה מינית באינטרנט
בחורה מרכינה ראש לאחר שעברה הטרדה מינית באינטרנט
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
וטרינר עצמאי
עריכת דין
וטרינר עצמאי? ככה תשלם פחות מס הכנסה!

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער שחל בקבוצות פייסבוק ופורומים של ווטרינרים עצמאיים. אלה מתלוננים על תשלומי מס הכנסה גבוהים ששולמו לאחרונה לרשות המיסים. החלטנו שלא להישאר אדישים לעניין ויצאנו

קרא עוד »
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים
עריכת דין
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים

פגיעות הן תופעה מצערת, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם מדי שנה. פגיעות יכולות להתרחש במסגרות שונות ויש להן מגוון של גורמים. חשוב להכיר את הגורמים השונים לפגיעה, להבין לאיזה

קרא עוד »
מקרים של סחיטה מינית
עריכת דין
מה לעשות במקרי סחיטה מינית?

סחיטה מינית היא צורה מחרידה ונפוצה יותר ויותר של ניצול שעלולה להיות בעלת השלכות קשות על קורבנותיה. עם עליית הטכנולוגיה והשימוש הנרחב במדיה החברתית, העבריינים מצאו דרכים חדשות לתמרן ולנצל

קרא עוד »