לימודים כשרים: ארבעה מקצועות שניתן ללמוד במסלול מותאם לחרדיות

הסטודנטיות החרדיות הן כבר מזמן לא הפתעה או אירוע חריג. היום ברור לכולם שבמגזר החרדי יש צורך להשתלבות תעסוקתית ורכישת השכלה, ובמיוחד בקרב נשות המגזר המגיעות מרקע של לימודים מעשיים ומוכוונות לפרנס את משפחתן. אם את מתלבטת לגבי מקצועות הלימוד השונים ומחפשת הכוונה, כדאי לך לשמוע על מקצועות שתוכלי ללמוד במסלול המתאים לנשים חרדיות. 

כמו בכל מגזר אחר, צעירות חרדיות מתלבטות לגבי רכישת השכלה ומעוניינות במקצוע שיהלום את שאיפותיהן האישיות והמקצועיות, את תחומי העניין שלהן וגם יאפשר פרנסה בכבוד להן ולמשפחתן.

שלא במגזרים אחרים, נשים חרדיות יעדיפו על פי רוב מסלולים המיועדים למגזר דתי וחרדי, שבו יוכלו ללמוד במחיצת נשים בלבד ושלוח הזמנים שלו יותאם למסגרת הזמנים המצומצמת שלהן. חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות מסבירה על ארבעה מקצועות שניתן ללמוד במסלולים כאלה בדיוק.

 

לקויות למידה

כל מורה מתמודדת עם תלמידים הסובלים מקשיי למידה בסיסיים שנדמה שאינם נפתרים גם לאחר שנים של סיוע. על מנת לזהות ולתת מענה מדויק, חשובה מומחיות בתחום לקויות הלמידה. תואר שני בלקויות למידה פותח לך את הדלת למקצוע מבוקש, מגוון ומספק.

הלימודים מיועדים להכשרת מורות ונשות חינוך למתן סיוע איכותי לתלמידים המתמודדים עם לקויות למידה שונות – לקות קריאה, לקות בחשבון או אפילו קשיים בהבנת הנקרא, מתוך הבנה מעמיקה של גורמי הלקויות השונות והמאפיינים שלהן.

 

ייעוץ ופיתוח ארגוני

אם תואר שני בלקויות למידה מיועד לנשות חינוך המעוניינות להתמקצע ולהתפתח באחד ההיבטים של החינוך וההוראה, הרי שתחום הפיתוח הארגוני שונה לגמרי, ומאפשר לסטודנטית שתלמד אותו השתלבות במגוון עצום של ארגונים, החל מארגונים גדולים כמו צבא או חברות ממשלתיות גדולות, דרך גופים בינוניים וכלה בחברות קטנות.

כל אלו הם ארגונים הנזקקים לאיש מקצוע שהוכשרו להבין ולדבר את שפת הארגון, ויכולים לקדם אותו ואת מטרותיו. אם זה נשמע לך מעניין – לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני הם בדיוק בשבילך.

 

הנדסת תוכנה

אם בעבר היה ברור שנשים חרדיות עוסקות בעיקר בתחומי חינוך, טיפול, הוראה ואדמיניסטרציה, הרי היום שברור לנו שאין סיבה לתחום את עצמנו למגזר תעסוקתי אחד, ואין שום סיבה להימנע ממקצועות אחרים, בפרט כאלה שיכולים לספק הכנסה טובה ואופק קידום במגזר תעסוקתי שמתפתח ומשתנה תדיר. לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה מיועדים לאלה שמעוניינות לקבל הזדמנות להשתלב בתעשיית ההייטק, ולקבל בסיס ידע נדרש במתמטיקה ומדעי המחשב.

 

תואר שני במנהל עסקים

אם את מתעניינת בניהול עובדים או במשאבי אנוש, כדאי לך לשקול תואר שני במנהל עסקים. זהו תחום מגוון ומרתק, הנוגע בנושאים כמו מימון, יזמות ומערכות מידע.

הוא מתאים לבעלות כיוונים מקצועיים שונים, ומאפשר ללומדות אותו לקבל טעימה ממגוון תחומי ידע שהמשותף לכולם הוא פרקטיות וחיבור לעולם התעסוקה של היום. בנוסף, תואר שני במנהל עסקים מאפשר לבוגרות להשתלב במגוון ארגונים ומקומות עבודה, בתפקידים שונים ומרתקים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם