האם הטרדה מינית של עובדת נחשב כתאונת עבודה?

לצערנו, בשנים האחרונות אנו שומעים שוב ושוב על מקרי הטרדות מיניות וחלק גדול מהן קורה בעבודה. לעיתים זה קורה על ידי עמיתים לעבודה, לעיתים על ידי הבוס. אך האם הטרדה מינית נחשבת כתאונת עבודה?

 

איסור על הטרדה מינית במקומות עבודה

אחד המקומות שידועים יותר כמועדים לפורענות הן מקומות עבודה. ישנם מעבידים ועמיתים לעבודה שמרשים לעצמם לנצל את הכוח שלהם ואת ההשפעה שלהם ולהטריד מינית במקום העבודה. מקום עבודה אמור להיחשב בטוח, המקום שאליו מגיעים כל יום. אך לצערנו, מעבידים רבים מנצלים את הסמכות שיש בכוחם על מנת להטריד נשים וגברים תחת סמכותם.

 

פגיעה מינית היא פגיעה נפשית

למעשה ככל שהטרדה מינית נמשכת יותר זמן, הסיכויים שלה להפוך לפגיעה נפשית גדלה אפילו יותר. ישנם מקרים שהפגיעה הנפשית יכולה להיות מאוד עמוקה, כך שהיא פוגעת בתפקוד העובד או העובדת, והיא פוגעת בכשירות שלהם בזמן העבודה. פגיעה נפשית יכולה להתבטא בחרדות, דיכאון, הפרעות וקשיים בהרדמות ובשינה ופגיעה בדימוי העצמי. הטרדה מינית יכולה לגרום לאנשים רבים לחוש אשמה או חוסר נוחות בנוגע להטרדות מינית שעברו.

 

אל תישארו עם זה לבד. בכדי לדעת האם אתם זכאים לכך, או נפגעתם במקום עבודתם כתוצאה מהטרדה מינית, מומלץ להיוועץ עם עורך דין. אנחנו במשרד עורכי דין פייפר כהן נשמח ללוות אתכם בנושא העדין הזה ולתת לכם את כל התמיכה שאתם זקוקים לה, את הזכאות ואת הכספים המגיעים לכם כתוצאה מפגיעה מינית במקום עבודתכם.

 

פגיעה מינית ותאונות עבודה

מכיוון שהפגיעה המינית עשויה לפגוע נפשית בעובד, כך הסבירות שהתפקוד של העובדים יפגע. הטרדה מינית נחשבת לתאונת עבודה, והיא תזכה את העובד או העובדת בקבלת זכויות שמגיעות לכל עובד שהוא נחשב נפגע מעבודתו. הזכויות שניתנות לעובדים הם דרך מוסד ביטוח לאומי. ניתן לקבל גם דמי פגיעה עד ל-90 ימים מקבלת הקצבת נכות בעבודה, במידה ונקבע נכות על ידי מוסד הביטוח לאומי. בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו, כך העובדים שנפגעו יוכלו לקבל כיסוי על הוצאות טיפולים רפואיים ונפשיים ועוד.

 

בנוסף לכך, אם העובד או עובדת מבוטחים בגין אובדן כושר עבודה, הם יהיו זכאים לקבל את דמי הביטוח עקב אובדן כושר העבודה לאחר ההטרדות המיניות שחוו. גם אם אין פגיעות גוף, ישנה הכרה בנושא הטרדות מיניות כתאונות עבודה מכיוון שישנה פגיעה נפשית. תאונות עבודה בישראל מוגדרת שהעובד או העובדת סובלים מאובן כושר עבודה והם זכאים לקבל את דמי הביטוח המגיעים להם, עקב הפגיעה שחוו.

 

לסיכום

פגיעה מינית מוכרת כתאונת עבודה, מכיוון שהטרדה מינית פוגעת בנפשו של העובד או העובדת. הפגיעה יכולה להיות מאוד עמוקה ולגרום לעובד לחוסר תפקוד בעבודה, או לחוש בחוסר נוחות במקום עבודתו ואפילו לא לרצות להגיע אליה. אל תישארו עם זה לבד, היוועצו עוד היום עורך דין למצות את זכויותיכם.

 

הטרדה מינית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
וטרינר עצמאי
עריכת דין
וטרינר עצמאי? ככה תשלם פחות מס הכנסה!

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער שחל בקבוצות פייסבוק ופורומים של ווטרינרים עצמאיים. אלה מתלוננים על תשלומי מס הכנסה גבוהים ששולמו לאחרונה לרשות המיסים. החלטנו שלא להישאר אדישים לעניין ויצאנו

קרא עוד »
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים
עריכת דין
גורמי פגיעות ונזקי גוף נפוצים

פגיעות הן תופעה מצערת, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם מדי שנה. פגיעות יכולות להתרחש במסגרות שונות ויש להן מגוון של גורמים. חשוב להכיר את הגורמים השונים לפגיעה, להבין לאיזה

קרא עוד »
מקרים של סחיטה מינית
עריכת דין
מה לעשות במקרי סחיטה מינית?

סחיטה מינית היא צורה מחרידה ונפוצה יותר ויותר של ניצול שעלולה להיות בעלת השלכות קשות על קורבנותיה. עם עליית הטכנולוגיה והשימוש הנרחב במדיה החברתית, העבריינים מצאו דרכים חדשות לתמרן ולנצל

קרא עוד »