5 טעויות נפוצות שגורמות לכם לשלם יותר על ביטוח 

רבים מאתנו מבצעים רכישה של ביטוחים ללא היכרות מעמיקה עם התחום. שכן, אף אחד מאתנו לא למד את הנושא מקרוב במהלך 12 שנות הלימוד. הדבר מוביל לביצוע טעויות מורכבות שעולות הרבה כסף. עובדה זו הובילה אתנו להעלות את מדריך זה שירכז את האינפורמציה הדרושה שתמנע מכם לשלם יותר על הביטוח. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתוציאו את הסכום הסביר.

 

טעות ראשונה – בחירה בביטוח אקראי שאינכם מכירים

לצערנו, יש לא מעט אנשים שרוכשים את הביטוח שלהם באופן אקראי. כלומר, מבלי לבדוק מה כלול בביטוח, מי החברה שמציעה אותו ומה טיבה. הדברים הללו עשויים לפגוע ברוכשי הביטוח באופן ניכר, מכיוון שהם עשויים לגלות בסופו של דבר שמדובר בחברה שאינה מספקת את השירות הראוי. כדאי להימנע ממצב שכזה, משום שאתם עשויים לשלם הרבה כסף ולגלות שהתמורה לא שווה את המחיר.

 

טעות שנייה – רכישת ביטוח ללא עריכת השוואות מחירים

אי אפשר לרכוש ביטוח מבלי לערוך השוואת מחירים שתאפשר לכם לדעת כמה כל חברת ביטוח גובה ומהו סוג הפוליסה שהיא מציעה. אם לא ביצעתם השוואת מחירים בתחום זה בעבר, כדאי שתדע שאין מדובר בעניין מורכב. אתם לא צריכים לשוחח עם נציגי מכירות של החברות השונות או לכתוב מיילים לתיבות הדואר שלהן. שכן, יש פלטפורמה אמינה שתאפשר לכם לקבל את הצעות המחיר המדויקות במקום אחד. אם אתם רוצים לערוך איתור ובדיקת ביטוחים – הר הביטוח הבטוח יאפשר לעשות זאת בקלות.

תפיסת ביטוח

טעות שלישית – אי בחירה בתוספות חיוניות

כדאי שתדעו שיש פוליסות בסיסיות שיוצעו לכם מטעם חברות הביטוח. אתם יכולים לבחור בהוספה של אפשרויות נוספות שיבטחו אתכם באופן מקיף. נציין שהדבר בא לידי ביטוי באופן שונה בכל קטגוריה של ביטוח. בחרנו להציג בפניכם את התוספות שיוצעו מצד הנציגים, במידה ותחליטו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל:

  • ביטוח על אובדן או גניבה של כבודה
  • חילוץ והטסה
  • ספורט אתגרי
  • ביטוח צד ג' ועוד

חשוב לבדוק מהן התוספות שמוצעות לכם ולבחור בהן בעת הצורך.

 

טעות רביעית – בחירה בתוספות מיותרות

כניסה לאתרים של חברות ביטוח תגלה לכם שיש אתרים שמאפשרים לרכוש ביטוח שכולל את כל התוספות האפשריות. אתם יכולים כמובן ללחוץ עם העכבר, כדי לבטל את התוספות הללו, וזאת בתנאי שאתם מכירים באפשרות הביטול שמוצגת בפניכם כעת. מי שלא מכירים בטיפ זה, עשויים לרכוש ביטוח עם פוליסה שלא מותאמת להם. נסביר לצורך הדוגמא, שאדם יכול לרכוש ביטוח נסיעות לחופשה קצרה באירופה שכוללת הליכות ברחבי הערים בלבד. הוא עשוי לגלות בדיעבד שהוא רכש ביטוח שכולל ספורט אתגרי וחילוץ והצלה, למרות שהוא לא מתכננן לקחת חלק בטרקים ופעילויות אקסטרים.

 

טעות חמישית – רכישה של ביטוח נוסף (כפל ביטוחים)

תופתעו אולי לגלות שיש אנשים שמחזיקים בכמה ביטוחים זהים במקביל ללא ידיעתם. תרחיש זה עשוי להוביל לתשלום יתר. שכן, יש צורך בביטוח אחד בלבד שמכסה את כל הדרוש. חברות הביטוח שיגלו על קיומם של 2 ביטוחים במקביל, עשויות להתנער מאחריות בכל הנוגע למסירת הפיצויים (משום שכל אחד עשויה לטעון שהחברה השנייה צריכה לספק את ההחזר).

 

מילים אחרונות לסיום

אלה היו 5 הטעויות הנפוצות שגורמות לכם לשלם יותר על ביטוח. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לשים לב לדברים שהוצגו לעיל ולהסתייע באתר הר הביטוח שיפחית את הסיכוי לבצע את טעויות אלה. נאחל כעת שתבחרו נכון לאורך כל הדרך.

חתימה על חוזה ביטוח דירה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם