ממה עשויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל נחשבות לעדשות מיוחדות שמקלות על חייהם של אנשים רבים. עובדה זו ידועה למרבית האנשים באוכלוסייה, אך מעטים מהם יודעים ממה אותן עדשות עשויות. יצאנו לפגוש את מי שמכירים בתחום מקרוב וביקשנו לקבל את כל האינפורמציה המרתקת בנושא.

כך שבסופו של דבר, יצאנו עם מידע מספק שאפשר לנו לכתוב את המדריך הנוכחי. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות ממה עדשות מולטיפוקל עשויות ואיך בדיוק מכינים אותן.

 

קצת היסטוריה על עדשות מולטיפוקל

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע המרתק בנוגע לחומרים שמהם עשויות העדשות, יש להתעכב ולהכיר לכם את הרקע אודות העדשות המדוברות. מדובר בעדשות שמאפשרות למי שמשתמש בהן לראות ל – 3 מרחקים שונים:

  • רחוק
  • ביניים
  • קרוב

וזאת בניגוד לעדשות הביפוקל שמאפשרות לראות רק לטווח אחד. עד לפני עשרים שנה לערך, עדשות הביפוקל (העדשות הרגילות, אלה שרבים משתמשים בהם בגילאים צעירים) היו הנפוצות ביותר. אנשים מעל גיל 40 נטו להשתמש בעדשות אלה ולהחליף בכל פעם למשקפי קריאה בעת הצורך. השנים שעברו עשו רק טוב לעדשות המולטיפוקל שעברו שינויים ושיפורים רבים שהובילו בסופו של דבר לעלייה משמעותית באיכות הראייה.

עדשות מולטיפוקל

איפה מייצרים את העדשות?

אנחנו נתקרב לאט לאט אל עבר השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום. כפי שאתם וודאי מבינים, יש כמה דברים שעליכם לדעת רגע לפני שנגיע אל התשובה שנוגעת לרכיבים שמהם העדשות מורכבות. נציין כי שוחחנו עם מי שמכירים את פס הייצור של עדשות המולטיפוקל מקרוב ונאמר לנו כן הן מיוצרות במפעלי אופטיקה שונים ברחבי הארץ והעולם.

המפעל המוכר ביותר נקרא צייס ורונדשוטק והוא נמצא בגרמניה. מפעל גדול שנחשב למוכר מאוד נמצא ביפן. בישראל יש כמה מפעלים קטנים שמייצרים את העדשות לפי תוכנות שפותחו בחוץ לארץ. כך שניתן לרכוש בעצם עדשות מולטיפוקל בקלות בכל חנות אופטיקה נחשבת. לרכישת עדשות מגע מולטיפוקל לחצו כאן ותגיעו אל חנות מומלצת ואיכותית.

 

ממה הן עשויות?

עדשות המולטיפוקל עשויות מפלסטיק ייחודי שנעשית בו שיטת ליטוש מיוחדת. השיטה שבה השתמשו עד לפני כמה שנים נקראת שיטת הליטוש הקדמי. שיטה זו מאפשרת להכין עדשות חצי מוכנות. כלומר, הן מכילות בחלק הקדמי שלהן את תוספת המספר שנדרש לקריאה.

עדשות מולטיפוקל

שיטת הליטוש האחורי

השיטה השנייה שמשמשת להכנת עדשות המולטיפוקל נקראת שיטת הליטוש האחורי. שיטה זו נחשבת כשיטה האיכותית ביותר, מכיוון שהחלק שמיועד לקריאה נמצא באזור שקרוב יותר אל העין. כך שמתאפשר בעצם לקבל שדה ראייה רחב יותר. חברות רבות בוחרות לייצר את העדשות תוך שימוש בליטוש זה, כדי לאפשר למשתמשים בהם ליהנות ממקסימום נוחות.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את החומר שממנו עשויות עדשות מולטיפוקל. כעת אתם מבינים כי החומר הוא לא העיקר, אלא שיטת ההכנה והליטוש של העדשות. בשלב זה נותר לכם רק להעביר את המידע הלאה, למי שמתעניין בו.

עדשות מולטיפוקל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה זה טלפתיה?

יכול להיות שנתקלתם במושג טלפתיה בסדרות, ספרים וכדומה, אך מדובר בתחום שמפותח גם במציאות שלנו – אבל בדרך קצת אחרת. אם בסרטים מדובר בכוח-על שיש לגיבורים שונים שמצליחים לקרוא מחשבות

קרא עוד »