האם הפסטרמה הביתית בריאה יותר מאשר מהפסטרמה הקנויה?

המודעות לאיכות האוכל שאנו צורכים תופסת תאוצה ומאלצת את היצרנים לחפש פתרונות בריאותיים.

האם הפסטרמה התעשייתית שניתן לרכוש בסופר, אפילו זו שמתהדרת בתו "ללא חומרים משמרים", אכן יותר בריאה מפסטרמה בהכנה ביתית?

 

תודעה משתנה

הצרכנים כבר יודעים שבריאות האדם מושפעת מאוד מאיכות המזון שהוא מכניס לגופו. מגמה הולכת וגדלה בעולם הינה לחזור למזון טבעי ופשוט. כמה שפחות מעובד, תעשייתי ועשיר בנתרן וסוכרים. אך האם הפסטרמה הקנויה היא באמת פחות בריאה?

 

פסטרמה קנויה – איום אמיתי?

בראש ובראשונה, נקניק פסטרמה אשר קונים בסופר, איכותי ככל שיהיה, הוא עדיין מעובד, לא טרי, עשיר בנתרן ומוסיפים לו חומרים נוספים להארכת חיי המדף של המוצר (כמו ניטריט, שבכמויות גדולות עשוי להיות רעיל ואף עלול לפתח עם חומצות בקיבה תרכובת שידועה כמסרטנת).

 

המינון משמעותי

אמנם לרוב הילדים יש העדפה למזון שמכיל הרבה נתרן, טעמים חזקים, מחזקי טעמים, ובעל מרקם של מזון מעובד, אך הוא לא מומלץ כלל לשילוב בתפריט היומי. בדו"ח שפירסם ארגון הבריאות העולמי (WHO), מוצרי מזון מבשר מעובד נכללים לצד סיגריות, אלכוהול, אסבסט וארסן בקבוצה בעלת הדירוג הכי גבוה של חומרים מסרטנים. בהתייחסות לדו"ח – משרד הבריאות הישראלי ממליץ להגביל את צריכת הבשר המעובד ללא יותר מפעם בחודש, בעיקר אצל ילדים.

 

קבוצות סיכון

באתר משרד הבריאות הישראלי פורסמו הנחיות בטיחות – מזון שעדיף להימנע ממנו כדי להפחית את הסיכון להרעלת מזון או מחלות זיהומיות בתקופת ההריון. פסטרמה מופיעה ברשימה כמזון שאינו מומלץ לצריכה למאכל בעת ההריון, למעט לאחר בישול (תהליך הבישול משמיד חיידקים וטפילים בבשר, עוף ודגים). פסטרמה בקירור עלולה להיות לא מבושלת דיה או לא מבושלת כלל, לכן חימום ראוי (עד יציאת אדים) יכול להכשיר את הפסטרמה למאכל. עם זאת, בישול מחדש של הפסטרמה עלול לשנות את מרקמה וטעמה.

 

פסטרמה ביתית – אלטרנטיבה טובה?

לעומת זאת, פסטרמה ביתית היא לגמרי בשליטתך! איכות התבלינים, כמות המלח, מידת העשייה, חומר הגלם (חזה הודו, חזה עוף, בשר ועוד), אין צורך בהוספת חומרים משמרים – נהנים מפסטרמה טרייה והטעמים יכולים להיות מדויקים לטעם שלך. בנוסף, אין צורך להתפשר על כלום, כי מתברר שזה גם ממש קל ומהיר להכנה! ברשת תוכלו למצוא לא מעט מתכונים, כאלו שהורים רבים יהיו גאים להגיש לילדיהם.

 

לסיכום

אין ספק שפסטרמה בהכנה ביתית יכולה להיות בריאה ומזינה בהרבה מפסטרמה מעובדת, תעשייתית, בעלת תוספים מלאכותיים ובקיצור – קנויה. פסטרמה קנויה אינה מומלצת לצריכה מרובה וגושפנקא לכך ניתנה על ידי גופי בריאות מוסמכים (העולמי והישראלי).
בעיני רבים – הפסטרמה הביתית גם ככה קלה להכנה ואפילו טעימה יותר! אז איפה ההתלבטות בכלל? רוצו למטבח..
בהצלחה (:

 

נקניקים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פציעה
בריאות
ממה נגרמת דלקת בגיד אכילס

רגע לפני שנסביר ממה נגרמת הדלקת, חשוב לנו לתת לכם רקע אודות הגידים.   מה הם גידים? גידים הם האחראיים לחבר בין השרירים לבין העצמות שבגוף, הם אלו שמסייעים ליצור

קרא עוד »
לב האדם והעורקים
בריאות
מהו אוטם שריר הלב?

ישנן מחלות שונות והפרעות אשר יכולות להופיע או להתפרץ במהלך השירות הצבאי, כולל התקף לב חלילה. בואו נבין מהו אוטם שריר הלב, ובמקביל גם נדבר על הובלת תביעות משפטיות נגד

קרא עוד »