זכויות ילדים בספקטרום האוטיסטי – אילו זכויות מגיעות לכם?

גידול ילדים על הספקטרום האוטיסטי יכולה להיות משימה מורכבת, בעיקר במידה והילד חווה קשיי תפקוד חמורים. הורים לילדים על הספקטרום האוטיסטי נדרשים לליווי צמוד יותר של ילדיהם. על מנת להקל על ההורים ולאפשר להם לספק את כל צרכיהם של ילדיהם שעל הספקטרום, ניתנות זכויות וזכאויות שכדאי להכיר אותן כדי שתוכלו לדרוש אותן.

 

מהו אוטיזם וכיצד ניתן לאבחן אותו?

אוטיזם היא בעיה נוירולוגית אשר עלולה לפגוע בהתפתחות התקינה של הילד. האוטיזם מתבטא כלקות תקשורת אשר גורמת לילד לפתח קשיים בבניית קשרים חברתיים, התבטאות אישית, הבנת כללים חברתיים, הבנת מחוות ותקשורת שאינה מילולית ועוד. במידה ואתם חושדים כי הילד שלכם נמצא על הרצף האוטיסטי, מומלץ לפנות להתייעצות עם רופא ואבחון.

אין אבחנה פיזיולוגית לאוטיזם והוא נעשה על ידי ביקורת והיכרות עם התנהגותו של הילד. האבחון מתקבל לאחר הסכמה של רופא (התפתחותי, נוירולוג או פסיכיאטר ילדים) ופסיכולוג ילדים, והתהליך כולל מספר מפגשים עם הילד. לאחר קבלת האבחון, מומלץ לברר לגבי זכויות ילדים על רצף האוטיזם. הכרת הזכויות תעזור לכם לדרוש בצורה נכונה את אשר מגיע לכם עבור הילד שלכם.

 

שילוב הילד בחברה ובמערכת החינוך

ילדים על הרצף האוטיסטי אומנם מתקשים להשתלב בחברה, אך בעלי פוטנציאל גבוהה לעשות זאת במידה ויקבלו את הליווי הנכון. על מנת לסייע להם לזכות לחינוך להם מגיעים, זכאים הילדים לשילוב במערכת החינוך באופן המותאם אליהם ולמצבם הרפואי – חינוך רגיל בליווי של סייעת, כיתת תקשורת במסגרת החינוך הרגיל, לימודים במסגרת חינוך מיוחד ואף מורים פרטיים עד הבית במידה והילד אינו מסוגל לצאת מביתו.

 

הטבות מביטוח לאומי

ילדים על הרצף האוטיסטי זכאים להיות מוכרים כנכים על ידי ביטוח לאומי, ובתוך כך זכאים לקבל קצבת נכות. על מנת לקבל את הקצבה יש להגיש לביטוח לאומי חוות דעת רפואית, אבחון מוסמך, אבחון פסיכולוגי או חינוכי והמלצות שונות.

 

סיוע בשירותים טיפוליים

ילדים על הרצף האוטיסטי נדרשים לעבור טיפולים רבים על מנת לסייע להם בתפקוד, השתלבות בחברה, פיתוח יכולות תקשורת, התמודדות עם בעיות מוטוריות ושיקום (אצל חלק), טיפולים פסיכולוגיים, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ועוד. מרבית הטיפולים הנדרשים עבור הילד נכללים בסל הטיפולים בקופת החולים.

 

ליווי על ידי שירותי הרווחה

טיפול בילד על הרצף האוטיסטי יכול להיות מאתגר עבור ההורים, והורים רבים מוצאים עצמם אבודים ולא מודעים לזכויותיהם. על מנת להקל על הילד ועל ההורים, זכאים שניהם לליווי על ידי עובד סוציאלי מטעם שירותי הרווחה. העובד הסוציאלי ילווה את הילד במהלך חייו ובעיקר במסגרות החינוך השונות. כמו כן, יכווין את הילד ואת הוריו לגבי זכויותיהם ויסייע בקבלת הזכויות וההטבות, יכווין לגבי טיפולים נדרשים, המלצות לתוכניות סיוע עבור הילד ועוד.

ספקטרום אוטיזם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פציעה
בריאות
ממה נגרמת דלקת בגיד אכילס

רגע לפני שנסביר ממה נגרמת הדלקת, חשוב לנו לתת לכם רקע אודות הגידים.   מה הם גידים? גידים הם האחראיים לחבר בין השרירים לבין העצמות שבגוף, הם אלו שמסייעים ליצור

קרא עוד »
לב האדם והעורקים
בריאות
מהו אוטם שריר הלב?

ישנן מחלות שונות והפרעות אשר יכולות להופיע או להתפרץ במהלך השירות הצבאי, כולל התקף לב חלילה. בואו נבין מהו אוטם שריר הלב, ובמקביל גם נדבר על הובלת תביעות משפטיות נגד

קרא עוד »