החזרי מס בגין פיטורין – מה כדאי להכיר?

כיום, ישנם מספר של מקרים בגינם ניתן לקבל לפי החוק ובהתאם לקריטריונים שמעמיד, החזרי מס על שנת המס המבוקשת. גם פיטורין, יכול לזכות בהחזרי מס ובמידה ופוטרתם, חשוב שתכירו כיצד ומה בדיוק אתם צריכים לעשות. כך תוכלו לוודא שאינכם מוותרים על כסף שמגיע לכם. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על החזרי מס בגין פיטורין – מה כדאי להכיר.

 

מה הם בדיוק החזרי מס בגין פיטורין?

בתור שכירים, אנחנו מקבלים לרוב את אותו הסכום הקבוע בכל חודש, וכך המס שאנו משלמים בכל חודש ובכל שנה הוא זהה ודומה, ולא מתעוררות בעיות לרוב. לעומת זאת, בכל יציאה מהשגרה ושינוי סטטוס בהכנסות שלנו, מס הכנסה עשוי להמשיך ולגבות את הסכום הצפוי והרגיל, ולהניח שהיקף השכר שלכם נותר זהה. הבעיה היא שכך מורידים לכם כסף ומס למרות שאתם משתכרים כעת בשכר נמוך יותר או אפילו לא משתכרים בכלל.

במקרים הללו בדיוק, נקבל בהמשך החזרי מס בגין פיטורין. במידה ופוטרתם ואתם חושדים כי אתם ממשיכים לשלם מס או שאתם משלמים מס גבוה מדי, כדאי להגיש בקשה להחזרי מס בגין פיטורין כך לוודא שהבעיה הזו נבדקת, ושבמידה ומגיע לכם – תקבלו את החזר המס והכסף שלכם בחזרה.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזרי מס בגין פיטורין?

ישנן כמה דרכים להגיש בקשה עבור החזרי מס בגין פיטורין, כך שכל אזרח יכול לבחור את הזמן המתאים לו ואת האופן המתאים לו. הבקשה עבור החזר מס יכולה להיעשות כעד 6 שנים לאחר הפיטורין והתשלום העודף שביצעם למס הכנסה, כך שמדובר ביתרון עבורכם ואתם מוזמנים לבחון את הזכויות שלכם גם שנים אחרי.

לכל אדם, תתאים אופציה אחרת שכן יש כאלה שמעדיפים להוציא כסף ולבקש ממומחים שיטפלו בבעיות על בצד הטוב ביותר, ויש כאלה שיעדיפו להגיש את הבקשות הללו באופן עצמאי וכך לחסוך בהוצאות הללו. בכל מקרה, הבקשה היא בחינם לכן מומלץ לבצע אותה ואין מה להפסיד. יש שתי דרכים מרכזיות להגיש בקשה להחזרי מס בגין פיטורין:

 

באופן עצמאי

מדובר בבירוקרטיה שאינה כה קשה כמו שהיא נשמעת לנו, כיום בעידן האינטרנט הכל פשוט יותר, וגם כאן בכל הנוגע לבקשת החזרי מס בגין פיטורים, מדובר בתהליך מונגש וברור. כדי להגיש בקשה עבור קבלת החזרי מס בגין פיטורין, עליכם להגיש בקשה בכתב ולצרף לה את טופס מספר 206. בטופס זה מפורטים כלל מקומות העבודה בהם עבדתם בשנת המס הרלוונטית שעבורה אתם מבקשים החזר מס.

 

בעזרת ליווי ותמיכה

רבים בוחרים לבצע את החזרי המס לא בעצמם אלא על ידי מומחים ויועצי מס, שיוכלו להגיש את הבקשה בשבילכם ולהכין בשבילכם את כל הטפסים הנדרשים בשביל הבקשה. מדובר בדרך פשוטה יותר שעשויה להתאים למי שלא רוצה להתעסק עם הבירוקרטיה בעצמו, ומעדיף לשלם כמה שצריך בשביל לקבל תמיכה ועזרה בתהליך.

 

טופס החזר מס

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית השקעות
פיננסים
כיצד בוחרים בית השקעות?

רובנו מחזיקים לפחות במכשיר השקעה אחד – קופת גמל, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה או גמל להשקעה. מוצרים אלה מנוהלים על ידי בית השקעות. בית השקעות הוא מוסד כספי

קרא עוד »
מס הכנסה
פיננסים
דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר חלק עיקרי מהתנהלות זו כרוך בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. במאמר

קרא עוד »