ייעוץ מס אמריקאי – מה חשוב לדעת לפני

לרשות האמריקאית יש חוקים משלהם. יש להם מערכת חוקים שונה ומאוד מורכבת ביחס אל ישראל. המערכת הזו כל-כך קשה שמאוד קשה להתנהל מולה לבד, לכן מומלץ לקבל סיוע מרואה חשבון או יועץ מס. הדרך הבטוחה ביותר לעמוד מול IRS מבלי להסתכן בעבירה פלילית או לקבל קנסות עבדים ומיותרים.

 

חובת דיווח

חובת הדיווח בארצות הברית קיימת כבר משנת 1913. החל משנת 1974 ישנה חובת דיווח על חשבונות פיננסים הנמצאים מחוץ לארצות הברית. בשנת 2012 הועבר חוק המחייב מוסדות פיננסים לדווח מדי שנה לרשויות המס בארצות הברית, גם על אמריקאים שיש ברשותם חשבונות פיננסים גם מחוץ לארצות הברית.

 

מי מחויב לדווח?

ישנו הבדל בין חובת דיווח לבין חובה של תשלום מס הכנסה. חובת דיווח היא רחבה יותר, בניגוד למדינות אחרות בעולם שכן מחייבות דיווח לפי קריטריון, שיטת המיסוי האמריקאית היא באופן פרסונלי. מבחינת המיסוי אין כל משמעות למגורים בתחומי ארצות הברית.

למעשה כל תושב קבע או אזרח אמריקאי שאפילו אינם חיים בארצות הברית או ביקרו בה, מחויבים בתנאים שיפורטו בדיווח הכנסה לרשויות. מחזיקי גרין קארד ואזרחי ארצות הברית, עשויים לחייב בתנאים מסוימים על חשבונות זרים שבבעלותם.

 

למה צריך ייעוץ מס אמריקאי?

בנושא המיסוי רצוי לטפל בהקדם. פתיחה של תיק מס הכנסה בארה״ב לוקח לא מעט זמן, ובמקרה ומאחרים להגיש דוחות, עלולים לקבל קנסות גבוהים על האיחור. יש מקרים בם ניתן לבקש הארכת זמן, אך חשוב מאוד לעמוד בלוח זמנים של רשויות בארה״ב כדי למנוע תשלומי קנס גבוהים.

דוחות המס צריכים להיות מוכנים כל שנה לרשות המיסים האמריקאית הפדרלית המקומית. למתגוררים מחוץ לארצות הברית, מקבלים חודשיים נוספים להגשה. ייעוץ המס לארצות הברית צריך להיות על בסיס שוטף. אי טיפול בשוחות יכול לגרום לבעיות וסיבוכים שאתם לא רוצים להיקלע אליהם. לכם חשוב לטפל בבירוקרטיה כזו באמצעות איש מקצוע מנוסה.

 

דיווח תקופתי לרשויות המס

ישנן תקופות תקופתיות שבהן צריך לדווח לרשויות המס בארצות הברית. תאריך הגשת דוחות המס לאזרח האמריקאי תושב ארצות הברית יהיה ב-15 באפריל. תאריך הגשה של דוחות מס לאזרח אמריקאי שאינו תושב ארצות הברית או בעל גרין קארד יהיה ב-15 ביוני. תאריך הגשה של דוחות לאיש אשר משקיע נדל״ן והוא אינו אזרח בארצות הברית הוא ב-15 ביוני.

תאריך דיווח על חשבונות בבנקים ואחזקות פיננסיות מחוץ לארה״ב יהיו ב-30 ביוני. ניתן להגיש בקשה להארכה רק בתנאים מסוימים, במקרה שדבר זה מאושר תאריך ההגשה היא עד 15 באוקטובר.

 

לסיכום

לאמריקאים יש מערכת חוקים שונה מורכבת מישראל. בלתי אפשרי להתנהל מול המערכת הזו לגמרי לבדכם, לכן מומלץ שתקבלו ייעוץ מס מרואה חשבון או יועץ מס בכדי לדעת יותר על כך. למעשה זו הדרך הטובה ביותר בכדי לא לקבל קנסות, או להסתבך עם המיסים בארה״ב.

מסמכי דיווח מס, עליהם עט ומחשבון
מסמכי דיווח מס
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית השקעות
פיננסים
כיצד בוחרים בית השקעות?

רובנו מחזיקים לפחות במכשיר השקעה אחד – קופת גמל, קרנות השתלמות, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה או גמל להשקעה. מוצרים אלה מנוהלים על ידי בית השקעות. בית השקעות הוא מוסד כספי

קרא עוד »
מס הכנסה
פיננסים
דוח שנתי למס הכנסה

הניהול המאתגר של עסק או חברה בארץ, כרוך בעיקר בהתנהלות מול רשויות המדינה בכלל ומול רשות המיסים בפרט, כאשר חלק עיקרי מהתנהלות זו כרוך בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. במאמר

קרא עוד »