איך לבנות מלונה לבד

חיות המחמד שלנו הן החיות החכמות, המצחיקות והאנושיות ביותר שקיימות. כמעט כל מי שהוא בהווה, או היה בעבר בעלים של כלב, יכול להעיד על האהבה חסרת המעצורים של חיית המחמד אליו, ומנגד – האהבה וההערצה שלו לחיית המחמד שלו. ו

אולם אחת הבעיות בכל הנוגע לכלבים, מלבד המזון המומלץ לכלבים, היא הוויכוח באשר למקום הראוי לו. מי שמתגוררים בבתי קומות, מוצאים את עצמם בדרך כלל מתגוררים עם חיית המחמד שלהם, בלא כל אפשרות לבחור. ואולם מי שיש להם דירה עם קרקע צמודה, יכולים להרגיל מראש את הכלב או הכלבה שלהם, שהמקום הראוי להם הוא המלונה. אין בכך משום רוע לב, משום שכאשר הכלב מתרגל, הוא רואה במלונה בית לכל דבר. הבעיה היא, בדרך כלל, בתוך הראש שלנו ולא בשום מקום אחר. בשורות הבאות נעסוק בסוגיית הבנייה של המלונה לכלב ואיך לבנות אותה לבד.

בניית מלונה

בניית מלונה – מה חשוב לדעת

על מנת לבנות מלונה, חשוב לדעת כמה דברים: ראשית דבר – המלונה חייבת להתאים לגודל של הכלב, ולאפשר לו מגורים נוחים. דבר נוסף שחשוב לדעת, הוא שהחומרים שמהם המלונה מוקמת, יהיו כאלה שיוכלו להגן על הכלב מחום הקיץ ומהקור השורר בחורף. כיון שכך, המלונה חייבת להיבנות מעץ, או מחומרים אחרים שהם מוליכי חום גרועים. (ברזל, למשל, הוא מוליך חום מעולה, וכיוון שכך מלונה שתיבנה מברזל תהיה לוהטת מחום בקיץ, ומקפיאה מקור בחורף).

בנוסף, על מנת שנית יהיה לבנות מלונה, יש צורך להכיר, ולו בצורה הבסיסית ביותר, את השימוש במכשירים שונים, כגון מסור, מקדח ועוד. בנוסף, כדאי לדעת לקרוא שרטוטים וליישם את הידע הזה. בניית מלונה באינטואיציה בלבד היא אמנם אפשרית, אבל התוצאות עלולות להיות בעייתיות.

בניית מלונה והסתייעות באנשי מקצוע

אם בכל זאת, מלאכת הבנייה לא מתקדמת, זה המקום לפנות לאנשי מקצוע איכותיים. בדרך כלל, כיוון שהמלונה אמורה להיבנות מעץ, יש לפנות לנגר, ורצוי כזה המכיר את המטריה ויכול לבצע את המלאכה בתוך זמן קצר יחסית. איש המקצוע יבחר את העץ המתאים, ויבנה מלונה בגודל שיתאים לחיית המחמד האהובה שלכם. המלונה תהיה מורכבת מארבע קירות, גג משופע שלא אוגר מים וכן קרש הנמצא בתחתית המלונה ומאפשר לכלב מרבץ נוח, ללא בעיות מיוחדות. רצוי לאטום את המלונה, על מנת למנוע כניסה של מים ורטיבות, בעיקר בעונת החורף הרטובה.

אבל גם כשהמלונה כבר נבנתה, חשוב להקפיד על איכות החיים של הכלב, ולשמור עליו במקרים של מזג אוויר קיצוני. בימים שהם חמים בצורה קיצונית, או קרים בצורה יוצאת דופן, מומלץ להניח לכלה להיכנס הביתה וליהנות גם הוא ממיזוג האוויר האיכותי והמפנק בתוך הבית, יחד עם הביטחון שהבית מעניק לגרים בו, בין אם הם בני אדם ובין אם חיות מחמד.

כדי למצוע את איש המקצוע המתאים, ניתן להעזר באתר.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אילוף כלבים עד הבית
בעלי חיים
אילוף כלבים עם מאלף עד הבית

תהליך אילוף לחבר האהוב שלנו על ארבע מתחיל בבחירת מיקום האילוף, כאשר האפשרויות הן לרוב אילוף בסביבה הביתית או אילוף בפנסיון כלבים ייעודי. כמו לכל בחירה, גם לאילוף הכלב או

קרא עוד »